Välj en sida

Forsviks Friskola

Fritids

Fritids för alla!

På Forsviks Friskola erbjuder vi fritidsverksamhet för barn i åldrarna 6-12 år. Fritids är beläget i vår tillbyggda villa i anslutning till skolbyggnaderna.

Våra öppettider är just nu 6.00-17.00, men vi försöker anpassa oss efter barnens behov i största möjliga mån.

Levande fritids

På fritids har vi både fria och styrda aktiviteter. Våra styrda aktiviteter består bland annat av lekar, uteaktiviteter och skapande verksamhet.

På de olika skolloven brukar vi ha andra aktiviteter på fritids som t ex disco, bad eller bowling.

Alla barn har olika behov för sin dag på fritids. En del vill att det ska hända mycket medan andra bara vill ta det lugnt. Vår målsättning är att varje dag på fritids ska vara en rolig dag för alla barn.

Allt arbete utgår från Lgr-11, läroplanen för fritidshemmet.

Registrering

Hur registrerar jag mitt/mina barn?

Med hjälp av anmälningsblanketten som du postar till oss anmäler du ditt/dina barn. Följ dessa steg.

Vid frågor ring

01.

Skriv ut anmälningsblanketten

Anmälningsblankett

02.

Fyll i anmälningsblanketten med samtliga uppgifter.

03.

Posta blanketten till:

Forsviks Friskola
Undenäsvägen 4
546 73 FORSVIK

FRITIDS

På Forsviks Friskola finns en fritidsavdelning:

Frukost serveras 07:30

Mellanmål serveras från 13:30

Övrig information

Fritids

Är ditt/dina barn i behov att gå på fritids? Skriv ut blanketten och fyll i uppgifter. Leverera den sedan till oss.

Blankett fritids

Skolskjuts

Kontakta rektor, Camilla Wallerman, om ditt barn behöver skolskjuts. Skolskjutsen är avgiftsfri, oavsett var i kommunen ni bor.

Buss infoblad
Busstider HT-20

Ledighetsansökan

Ibland kan det finnas behov till ledighet utöver de avsedda loven. Skriv ut blankett och ge till klassföreståndare.

Ledighetsansökan

Elevhälsan